Rejestracja pacjentów odbywa się w rejestracji ogólnej i rejestracji badań profilaktycznych na podstawie dokumentu tożsamości ze zdjęciem i skierowania, jeżeli jest wymagane odrębnymi przepisami (szczegóły w zakładce „Rejestracja na badania”).
Po zarejestrowaniu pacjenci kierowani są na badania i konsultacje. O zakresie niezbędnych badań decydują uprawnieni lekarze i pielęgniarki.
Na podstawie wykonanych badań, wystawiane są przez uprawnionych do tego lekarzy lub psychologów odpowiednie orzeczenia (lub zaświadczenia). Orzeczenia są odbierane przez pacjentów osobiście lub wysyłane za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Przebieg procesu udzielania świadczeń jest zgodny z kartami procesów Systemu Zarządzania Jakością obowiązującymi w dziale.
Świadczenia zdrowotne udzielane są przez wykwalifikowany personel medyczny, przy wykorzystaniu sprzętu medycznego najwyższej klasy zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności z Ustawą o służbie medycyny pracy i jej aktami wykonawczymi.
Wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne inne niż finansowane ze środków publicznych jest zgodna z obowiązującym w WOMP cennikiem na usługi medyczne. Pacjent informowany jest o wysokości opłat podczas ustalania terminu badania.